Veikkausliigan toimisto vahvistuu kolmella uudella henkilöllä. Lisääntyvien henkilöresurssien tavoitteena on koko sarjan kehityksen edistäminen.
Veikkausliigan seurat ovat yhdessä työstäneet viime vuonna laajamittaista muutosohjelmaa, joka tähtää sarjan näkyvyyden ja kiinnostavuuden kasvuun niin lyhyellä kuin pidemmälläkin tähtäimellä. Konkreettisesti muutosohjelman vaikutukset alkavat näkyä jo kaudella 2023.
- Olemme rakentaneet perusteellisesti pidemmän aikavälin muutosohjelmaa, joka selvästi määrittää yhteisen tekemisen suunnan ja myös sen edellyttämän työhön sitoutumisen kaikkien seurojen osalta. Pelkkä ohjelma ei vielä konkreettisesti tee mitään, vaan toteuttamiseen tarvitaan myös tekijöitä tukemaan seuroja, niin päivittäisissä kuin pidemmän aikavälin kehitystoimissa. Tämän vuoksi Veikkausliigan toimistolle etsittiin alkuvuoden aikana useita vahvistuksia toteuttamaan suunnitelmia.
- Haku tehtäviin herätti runsaasti mielenkiintoa ja saimme suuren määrän hyviä hakemuksia, mikä osaltaan kertoo siitä, että Veikkausliigalla on vetovoimaa. Valittujen osalta on haettu parasta tiimikokonaisuutta, jossa henkilöiden osaaminen täydentää toisiaan kehityksen mahdollistamiseksi. Uskomme, että olemme nyt saaneet kolme tosi tekijää vahvistukseksemme rakentamaan suomalaista huippujalkapalloa ja yhdistämään maan suurimman urheiluperheen ja tarjota suomalaisen urheilun paras yhteinen kokemus, kertoo toimitusjohtaja Timo Marjamaa.
Veikkausliigan uutena kaupallisena johtajana aloittaa 15. maaliskuuta Nicolas Prieto. Prieto on pitkänlinjan myynnin ja markkinoinnin ammattilainen ja siirtyy Veikkausliigan palvelukseen mainostoimisto SEKistä. Sitä ennen hän on toiminut mm. Makia Clothingilla sekä urheilumarkkinoinnin parissa.) Prieton keskeisimmät toimenkuvat ovat Veikkausliigan kaupallinen toiminta ja brändinkehitys sekä yhdessä seurojen kanssa niiden liiketoiminnan edistäminen.
- Haluan Veikkausliigan yhteistyökumppanit yhä vahvemmaksi osaksi Veikkausliigan kerrontaa ja nostaa yhteistyökumppanuuksien merkityksellisyyttä kautta linjan. Muutosohjelma luo myös valtavan määrän mahdollisuuksia uusille kumppaneille ja tuotteille. Brändin näkökulmasta kunnianhimo ja asetetut tavoitteet ovat korkealla, ja Veikkausliigan tuleekin näkyä, maistua, kuulua ja tuntua jalkapalloyhteisön ulkopuolellekin, Prieto linjaa.
Kehitys- ja sisältöpäällikkönä aloittaa puolestaan samana päivänä Eero Tuominen. Tuominen toimi tätä ennen viiden kauden ajan HC TPS:n markkinointi- ja viestintäpäällikkönä. Veikkausliigassa Tuomisen toimenkuvan keskeisinä tehtävinä ovat Veikkausliigan kokonaiskuvan ilmiöittäminen ja jalkapallon sanoittaminen ihmisten tunteisiin sekä tiivis yhteistyö seurojen ja sidosryhmien kanssa.
- On mahtava päästä osaksi toimiston kunnianhimoista avauskokoonpanoa ja tuoda omaa työpanosta koko Veikkausliigan upean yhteisön hyväksi viikon jokaisena päivänä. On aika laittaa yhdessä pallo liikkeelle, kommentoi Tuominen.
Jo helmikuun puolella konseptimanagerin tehtävässä aloitti Jukka Illikainen. Illikainen on työskennellyt aikaisemmin mm. art directorina mainosalalla ja jalkapallomarkkinoinnin parissa. Illikaisen keskeisinä työtehtävinä on johtaa muutosohjelman konseptien toteutusta tulevalle kaudelle ja kehittää uusia konsepteja seurojen kaupallisesti toteutettaviksi.
- Uusien ja tunteisiin vetoavien konseptien avulla on tavoite tehdä Veikkausliigan kokemuksesta mielenkiintoisempi ja lisätä sarjan vetovoimaisuutta, Illikainen sanoo.
Veikkausliigan uudistetun toimiston täydentävät uusien voimien ja toimitusjohtaja Marjamaan ohella toimistopäällikkö Ulla Vaarakallio sekä viestintäpäällikkönä jatkava Mikael Erävuori.