Flowplus Oy:n ja KTP:n nykyisen yhteistyösopimuksen toinen vuosi on päässyt hyvään vauhtiin. Nykyisessä mittakaavassa käynnistyi jo neljäs vuosi vihreävalkoisten ja virtaustekniikan kunnossa- ja ylläpitoon erikoistuneen yrityksen välillä.
Flowplus on vuonna 2012 perustettu yritys, joka toimii usealla eri paikkakunnalla. Kotkassa yrityksen toimipiste aloitti vain vuosi perustamisensa jälkeen. Flowplus Oy:n kehitys- ja teknologiajohtajana työskentelevä Jani Tuliniemi kertoo yrityksen haluavan olla edesauttamassa siinä, että Kotkassa voidaan pelata mahdollisimman korkeatasoista jalkapalloa.
– Haluamme tukea urheilua, oli se sitten kyse juniori- tai edustustason toiminnasta. Näkyvyyden lisäksi meille on tärkeää, että mahdollistamme yleisölle laadukasta viihdettä. Lisäksi vuorovaikutus on meille tärkeä arvo, Tuliniemi sanoo.
Tuliniemi kuuluu itsekin intohimoisiin jalkapallokannattajiin ja on tuttu näky Arto Tolsa -areenalla KTP:n kotiotteluissa.
– Eihän sitä aina pääse paikan päälle, mutta aina kun se on mahdollista, olen katsomassa KTP:n pelejä. Myös vierasotteluita tulee seurattua tv:stä, Tuliniemi toteaa.
Tuliniemi sanoo, että Flowplus on ollut äärimmäisen tyytyväinen yhteistyöhön. Sopimuksen sisältö jatkuu nyt toisena vuotena peräkkäin samanlaisena.
– Vanha sanonta sanoo, ettei yritys itsessään osta mitään toiselta yritykseltä, vaan kyllä ne ihmiset tekevät loppujen lopuksi ostopäätökset. Siinäkin mielessä on ollut tärkeää olla näkyvästi esillä. Uskomme, että yhteistyö on parantanut tunnettavuuttamme paikkakunnalla, Tuliniemi sanoo.
Yksi näkyvistä yhteistyökumppanuuden näkyvistä muodoista on ollut yksi kulmista, joka on nimetty Flowplussan mukaan.
– Olimme varmasti alkuun outo ja tuntematon tapaus kolmen tunnetun yrityksen joukossa. Se herätti ihmisten mielenkiintoa yritystämme kohtaan. Nyt yrityksestä on tullut käsite ihmisten keskuudessa ja olenkin kuullut puhuttavan, esimerkiksi että ”se kioski on Flowplussan kulmalla”, Tuliniemi toteaa.
Vaikka Flowplus ei tarjoa osaamistaan ja palveluitaan suoraan kuluttajille, on aina paikallaan pohtia millaisia uusia keinoja voisi hyödyntää jatkossa osana yhteistyötä KTP:n kanssa.
– Tällä hetkellä puhutaan paljon yhteistyön murroksesta ja siitä, ettei se ole enää vain pelkkiä mainoksia ja logoja. Jos olisimme mukana kuluttajabisneksessä, voisimme varmasti hyödyntämään nykyistä paremmin yhteistyökumppanuutamme. Ehkä voisimme käyttää KTP:tä mukana järjestämissämme tilaisuuksissa, Tuliniemi pohtii.