KTP:n ja satamaoperaattori Steveco Oy jatkavat yhteistyötään myös tulevana kautena. KTP:n ja Stevecon yhteistyöllä on pitkä historia.
– Olemme olleet mukana seuran taustalla varmasti jo ennen kuin varsinaista sponsorointia oli yleisesti edes kehitetty. Varmasti KTP:n alkuvuosista lähtien on ollut silloisessa Stevecossa KTP:n pelaajia työntekijöinä, Stevecon myyntijohtaja Tapio Mattila sanoo.
Mattilan mielestä oli suuri harmi, että KTP:n miesten edustusjoukkue putosi viime kauden päätteeksi Veikkausliigasta. Hän on kuitenkin mielissään siitä, että kotkalaisseurassa ollaan valmiita tekemään kaikkensa, jotta paluu liigaan olisi mahdollista.
– Kun yhteistyöstä kävimme keskusteluita, selvisi että seuran ykköstavoitteena on paluu liigaan. Uskomme siihen tavoitteeseen ja se onkin ainoa oikea päämäärä, Mattila toteaa.
Kotkalaisen jalkapallon lippulaivan KTP:n pelillistä identeettiä on kutsuttu monissa yhteyksissä ahtaajafutikseksi. Tämä nimitys saa Mattilan suupielet hymyyn.
– Se sopii brändiimme erittäin hyvin. Totta kai tuohon ilmaisuun liittyy tiettyä karskiutta, mikä taas sopii jalkapalloon erinomaisesti. On kuitenkin muistettava, että nykypäivänä ahtaajan työ on muuttunut entisaikojen ajoista. Tänä päivänä ahtaajan työhön kuuluu voimakkaasti teknologiaa ja digitalisaatiota, Mattila kertoo.